piątek, 30 stycznia 2015

Budyń czekoladowy z kaszy jaglanej / Chocolate millet pudding


                                                                                                                             Scroll down for English

Jakiś czas temu odwiedziłam moją przyjaciółkę Ulę. Kiedy Pestka, uroczy piesek Uli, opanowała pierwszą falę radości z okazji moich odwiedzin, usiadłyśmy sobie wygodnie kawą i miseczkami budyniu. Ale nie był to zwykły budyń. Był to budyń czekoladowy z kaszy jaglanej. Zdrowy budyń! Pod czujnym i proszącym wzrokiem psa, zjadłyśmy nasze porcje budyniu, a Pestka musiała obejść się smakiem.
Jakiś czas później Aloha poprosiła mnie o przygotowanie przepisu  zgodnego z ich filozofią do ich magazynu ze zdrowymi przepisami. Od razu wiedziałam, że ten budyń będzie idealny – i zdrowy i przynoszący radość. To jest ten rodzaj zdrowego deseru, który warto zrobić.


Składniki:
·         ½ szkl. kaszy jaglanej
·         1 szkl. mleka
·         10 daktyli
·         4 łyżki kakao
·         szczypta soli
·         1 łyżka miodu

Kaszę przelać wrzątkiem, a następnie zimną wodą i powtórzyć. W ten sposób pozbędziemy się goryczki. Kaszę wsypujemy do garnka, zalewamy mlekiem i gotujemy na średnim ogniu około 15 min. aż kasza wchłonie całe mleko. Wtedy zdejmujemy garnek z palnika i zostawiamy kaszę pod przykryciem na ok. 10 min. Daktyle zalewamy gorącą wodą i zostawiamy na 10 min. Wszystkie składniki wrzucamy do misy malaksera i miksujemy na gładką masę. Jeżeli będzie zbyt gęsta można dodać wodę, w której moczyły się daktyle. Jeżeli będzie za mało słodki można dodać więcej miodu. Zmiksowany budyń wstawiamy do lodówki na minimum 1 godzinę.

Smacznego!





Some time ago I visited my friend Ula. When Pestka, Ula’s cute dog, got over the first wave of joy because of my visit, we sat comfortably with cups of coffee and pudding. But it was not ordinary pudding. It was a chocolate pudding made from millet. Healthy pudding! Under the watchful and pleading eyes of dog, we ate our dessert. Pestka couldn’t do anything but watching.
Some time later, I was introduced to Aloha's healthy recipe magazine and  I decided that this pudding is perfect - healthy and bringing happiness. This is a kind of a healthy dessert definitely worth preparing.

Ingredients:
·         ½ cup millet
·         1 cup milk
·         10 dates
·         4 tablespoons cocoa
·         pinch of salt
·         1 tablespoon honey

Rinse millet with boiling water and then with cold water and repeat all. In this way, we get rid of bitterness. Pour millet into the pot, add milk and cook over medium heat for about 15 minutes until millet absorbs milk. Remove the pot from the heat and leave covered for approx. 10 min. Soak the dates in hot water for 10 minutes. Place all the ingredients in a food processor and mix them until smooth. If it is too thick add water from soaking the dates. If it is not sweet enough, you can add more honey. Mixed pudding cool in the fridge for at least 1 h.


Enjoy!

27 komentarzy:

  1. Nie ma jak budyń. Uwielbiam! A twój wygląda smakowicie. I jeszcze z kaszy jaglanej. Fajna propozycja
    Pozdrawiam

    Zapraszam do mnie

    OdpowiedzUsuń
  2. Tyle juz razy slyszalam o kaszy jaglanej I jakie pysznosci mozna z niej 'wyczarowac'! Musze sprobowac w koncu!

    www.allnnothing.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja bym chyba nie była w stanie odmówić proszącemu wzrokowi psa ;-) Chociaż, kto tam wie, jakby mi smakowało bardzo, bardzo... :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój piesek ćwiczy na mnie codziennie swój wzrok proszący o cokolwiek, co jem ja, próbując mi wmówić, że nie jadła od miesiąca ;) No i czasem się nabieram :)

      Usuń
  4. robiłam już z kaszy jaglanej w wersji waniliowej, polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Taki budyń zawsze kojarzy mi się z moim dzieciństwem :D

    OdpowiedzUsuń
  6. O! Koniecznie muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dla córci będzie idealny i zdrowy!

    OdpowiedzUsuń
  8. jeszcze nie robiłam, ale może być dobry :)

    OdpowiedzUsuń
  9. jadłam taki w dzieciństwie, czekoladowy to był mój ulubiony :)

    OdpowiedzUsuń
  10. hmm budyniu z kaszy jeszcze nie znam :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Myślę że zaraz pobiegnę do kuchni

    OdpowiedzUsuń
  12. Jeszcze o takim nie słyszałam

    OdpowiedzUsuń
  13. Przepis brzmi ciekawie, z chęcią spróbuję

    OdpowiedzUsuń
  14. Ciekawi mnie smak, chociaż za kaszą jaglaną nie przepadam.

    OdpowiedzUsuń
  15. Musi być pyszny choć nie słyszałam nawet o takim

    OdpowiedzUsuń
  16. hm.. w sumie nie pomyślałam o tym aby zrobić budyń z kaszy jaglanej, ale może być to dobre rozwiązanie na drugie śniadanie :D na pewno wypróbuje ten przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Wyśmienity deser, dla całej rodziny :D

    OdpowiedzUsuń