piątek, 7 września 2012

Czekoladki z owocami / Fruit pralines


Przyszła forma. Ciemnobrązowa forma do czekoladek. Już nie mogłam się doczekać kiedy kurier zadzwoni do drzwi. A potem od razu chciałam zrobić czekoladki. Ale ponieważ ciężko zbierałoby się borówki po ciemku, postanowiłam poczekać do następnego dnia. A potem z miseczką pełną borówek, poziomek i malin zaszyłam się w kuchni, gdzie w oparach rozpuszczanej czekolady czyniłam moje czary. 


Składniki na 15 czekoladek:
·         100 g czekolady mlecznej
·         50 g czekolady gorzkiej
·         borówki amerykańskie
·         poziomki
·         maliny

Czekolady rozpuścić na parze. Połową masy uzupełnić aluminiowe papilotki lub formę silikonową do czekoladek i rozsmarować czekoladę na dnie oraz ściankach. Wstawić do zastygnięcia do lodówki na około 30 min. Po tym czasie do każdej czekoladki włożyć owoce i uzupełnić pozostałą czekoladą. Ponownie wstawić do lodówki do stężenia.

Owoce powinny być słodkie, żeby czekoladki wyszły smaczne. Moim zdaniem najlepsze wychodzą z borówkami amerykańskimi, które idealnie łączą się z mleczną czekoladą.

Smacznego!





5 komentarzy: