poniedziałek, 14 listopada 2011

Napój imbirowy / Ginger drink


Wybrałam się z moją siostrą do knajpki na mojej ulubionej ulicy Francuskiej. Zamówiłyśmy napój imbirowy. Ja na zimno, ona na ciepło. Był niesamowicie rozgrzewający i bardzo smaczny. Nawet  na zimno. I jeszcze pikantny, pachnący swieżym imbirem. 
Następnego dnia nie mogłam się oprzeć i nie zrobić mojego własnego rozgrzewającego napoju. Wyszedł pyszny! Z powodzeniem zastępuje mi poranną herbatę. Idealny na chłodne dni.

Składniki:
·         1 -1,5 cm korzenia imbiru
·         sok z 1/2 cytryny
·         1 łyżeczka miodu

Imbir obrać ze skórki, a następnie zetrzeć na tarce. Żeby imbir można było łatwo zetrzeć, należy przechowywać go w zamrażalniku. Nawet mrożony nie straci swojego aromatu. Starty imbir wrzucić do kubka i zalać wrzątkiem. Dodać sok z ½ cytryny i dosłodzić miodem. Mi wystarcza jedna łyżeczka. Zaparzać przez kilka minut. Można pić z fusami imbirowymi, albo przecedzić napój. Ja zostawiam imbir w kubku, żeby napój nabrał mocy.

Smacznego!



1 komentarz: