piątek, 2 września 2011

Ciasto mocno czekoladowe / Flourless chocolate cake




Drugi dzień września. Imieniny Stefana. Imieniny dziadka. Postanowiłam zrobić eksperyment, bo ja uwielbiam eksperymentować i próbować nowych rzeczy, nieznanych rzeczy. Tym razem testowałam na rodzinie ciasto czekoladowe. Moooocno czekoladowe. Co ciekawe -  ciasto bez mąki. Przełamane kwaskowo-słodkimi malinami okazało się pyszne! Miało konsystencję musu czekoladowego i mocniej tężało dopiero kiedy dłużej postało w lodówce. Dla mnie, osoby uwielbiającej czekoladę, największym atutem tego ciasta jest jego niesamowity, intensywny mocno czekoladowy smak.

Składniki:
·         300 g gorzkiej czekolady
·         225 g cukru pudru
·         225 g masła
·         1 łyżeczka kawy rozpuszczalnej
·         1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
·         szczypta soli
·         180 ml wrzącej wody
·         6 jajek

Czekoladę połamać na kostki i zmiksować w malakserze z cukrem pudrem. Dodać masło, kawę, ekstrakt z wanilii, sól oraz wrzącą wodę. Oddzielić żółtka od białek i dodać do masy. Zmiksować wszystko razem. Białka ubić na sztywno. Dodać pianę do masy i wymieszać delikatnie, ale dokładnie, tak żeby nie w masie nie było kawałków piany z białek.

Masę przelać do wysmarowanej masłem i wyłożonej papierem do pieczenia tortownicy o średnicy ok. 20 cm i piec przez 50 min. w temp. 180°C.

Smacznego!


Przepis: Sophie Dahl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz