sobota, 16 lipca 2011

Muffinki czekoladowe #1 / Chocolate muffins #1

 

Postanowiłam, że zrobię idealne muffinki czekoladowe. Takie dobrze wyrośnięte, ciemnobrązowe i z dużymi kawałkami czekolady. Przeszukałam książki, notesy i internet. Znalazłam mnóstwo przepisów. Wypróbowałam już kilka przepisów, ale żaden nie był tym idealnym. Tym razem muffinki wyszły smaczne, chociaż dla mnie trochę za suche i zbyt jasne.

Składniki na 12 muffinek:
·         1 i ¾ szkl. mąki
·         2 łyżki kakao
·         ¾ szkl. cukru pudru
·         2 łyżeczki proszku do pieczenia
·         ½ łyżeczki sody
·         200 g gorzkiej czekolady
·         1 szkl. mleka
·         ⅓ szkl. oleju
·         1 jajko
·         1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
Czekoladę pokroić na małe kawałki. Wymieszać wszystkie suche składniki – mąkę, kakao, cukier puder, proszek do pieczenia i sodę. Dodać mleko, jajko i olej i wszystko zmiksować. Dodać ¾ posiekanej czekolady i wszystko wymieszać. Napełnić papilotki i posypać pozostałą czekoladą.
Piec w temp. 200°C przez ok. 20 min.



Przepis: Nigella Lawson

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz