wtorek, 5 lipca 2011

Czekoladowe ciasteczka z chilli / Chocolate cookies with chilli


Przyjechała babcia. Z ciasteczkami. Ale była nimi rozczarowana. Wzięłam jedno, żeby poznać przyczynę rozczarowania babci. Było smaczne. Babcia zawyrokowała - "jest ostre". Według mnie powinno być ostre, bo to ciasteczko z chilli. Ale moja babcia jest niezwykła i ma niezwykłe upodobania. Chciała, żeby ciasteczka nie były ostre, lecz diabelnie ostre. Postanowiłam więc, sama upiec ulubione ciasteczka babci. Przepis dostałam od przyjaciółki, która pewnie nawet nie wie, jak bliski stał się mojemu sercu, a raczej żołądkowi. Od kiedy babcia spróbowała tych pikantnych czekoladowych ciasteczek, regularnie wymieniamy się nimi. Jak ja upiekę, to wiozę do babci, jak babcia upiecze, to przywozi je do mnie. A najważniejsze, że ciasteczka bardzo szybko znikają, zarówno u mnie jak i u babci.

Składniki:
  • 8 dag rodzynek
  • 3 łyżki rumu
  • 3 tabliczki gorzkiej czekolady (60% kakao)
  • 2 jajka
  • 6 łyżek mąki
  • 3 łyżki masła
  • 3/4 szklanki cukru
  • 1 łyżeczka cukru waniliowego
  • 1/4 łyżeczki cynamonu
  • 1/4 łyzeczki soli
  • 1/4 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki chilli w proszku (ja daję 1 łyżeczkę chilli, żeby ciasteczka były diabelnie ostre)

Rodzynki zalać rumem i podgrzać, ale nie do zagotowania, bo będą gorzkie. Na parze rozpuścić 1,5 tabliczki czekolady i masło. Odstawić do ostygnięcia. Ubić jajka z cukrem i cukrem waniliowym. Do jajek dodać rozpuszczoną czekoladę i wymieszać. Do masy dodać mąkę z proszkiem do pieczenia, sól, cynamon i chilli i wymieszać. Pozostałą czekolade pokroić na małe kawałki. Do masy dodać pokrojoną czekoladę i rodzynki. Wszystko razem wymieszać. Masa powinna być bardzo gęsta.
Blachę wyłozyć papierem. Z tej porcji powinno wyjść 48 cisteczek (po 16 na blachę). Za pomocą małej łyżeczki uformować ciasteczka i piec w piekarniku rozgrzanym do 180°C przez 10-12 min. (nie dłużej!). Ciasteczka będą miękkie po wyjęciu z piekarnika, ale szybko stwardnieją. Idealnie przechowuje się je w metalowej puszce.

Smacznego!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz